حقوق مالکیت فکری پدیدآورندگان و اجراکنندگان آثار موسیقی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده علوم انسانی
- نویسنده امیررضا حمیدی اول
- استاد راهنما محمود صادقی ستار زرکلام
- سال انتشار 1393
چکیده
اثر موسیقی، قطعه ای است که برای بیان موضوعی در تنالیته ای مشخص آغاز شده و با فراز و فرودهای متعدد و تغییر تنالیته های احتمالی، اغلب در تنالیت? آغازین قطعه و یا نت های هم خانواده آن به پایان می رسد. درنظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد موسیقی نسبت به سایر آثار مورد حمایت، مرز باریک بین شناسایی یک اثر موسیقی به عنوان اثر دارای اصالت نسبی یا اثر ناقض حق را نشان می دهد که برای تشخیص آن باید به یک فرد دارای تخصص بالا در زمینه دانش موسیقی مراجعه نمود.اینکه برای تشخیص موارد نقض حقوق آهنگساز باید تمام جوانب مورد ادعا به دقت بررسی شود تا وقوع یا عدم آن احراز شود.
منابع مشابه
حقوق مالکیت فکری آثار سینمایی
Cinema in classification of arts, is known as seventh art that includes collection of other arts like literature, music and performance. Cinematographic work is a collective work and needs cooperation of a lot of experts. As a number of people play role in making a film, finally who owened economical and moral rights of film and indeed intellectual property rights of cinematographic work? In th...
متن کاملحقوق مالکیت فکری آثار سینمایی
سینما در رده بندی هنرها، به عنوان هنر هفتم شناخته می شود که مجموعه ای از هنرهای دیگر مانند ادبیات، موسیقی و اجرا را دربر می گیرد. اثر سینمایی کاری مشترک است که نیاز به همکاری افراد متخصص بی شماری دارد. با توجه به این که افراد متعددی در ساخت یک فیلم نقش دارند، باید دید نهایتاً حقوق مادی و معنوی فیلم و در حقیقت حقوق مالکیت فکری اثر سینمایی به چه کس یا کسانی تعلق می گیرد؟ در این مقاله به بررسی نقش ...
متن کاملتأملی در آثار مشترک و جمعی در حقوق مالکیت فکری
تهیه یک اثر توسط گروهی از افراد به اشکال گوناگون انجام می شود. گاهی همکاری افراد همراه با مشورت و همفکری یکدیگر است، در این صورت اثر را مشترک می نامند. گاهی همکاری افراد تحت مدیریت شخصی حقیقی و یا حقوقی انجام می گیرد، در این حالت اثر را جمعی می نامند. گاهی اثر در نتیجه استفاه از اثر سابق صورت می گیرد، در این مود اثر را مشتق (اشتقاقی) یا ثانوی می نامند. بنابراین، اگر آثاری را که در نتیجه فعالیت ...
متن کاملفرسایش حقوق مالکیت فکری
قاعده فرسایش حقوق مالکیت فکرى، موضوع نوشته ژرژ بونه، استاد دانشگاه پانتئون اس س (پاریس ٢)، یکى از قواعد ویژه حقوق مالکیت فکرى است. چگونگى تولد این قاعده، موضوع، مفهوم، شرایط، چگونگى اجراى قاعده و محدودیتهای وارد بر اعمال آن در سطح اتحادیه اروپا در سایه آرای صادره توسط دیوان عدالت اروپایى بهروشنی و با نگارشى شیوا توسط استاد به رشته تحریر در آمده است، قابلیادآوری است که این قاعده در پژوهشهای ...
متن کاملتأملی در آثار مشترک و جمعی در حقوق مالکیت فکری
تهیه یک اثر توسط گروهی از افراد به اشکال گوناگون انجام می شود. گاهی همکاری افراد همراه با مشورت و همفکری یکدیگر است، در این صورت اثر را مشترک می نامند. گاهی همکاری افراد تحت مدیریت شخصی حقیقی و یا حقوقی انجام می گیرد، در این حالت اثر را جمعی می نامند. گاهی اثر در نتیجه استفاه از اثر سابق صورت می گیرد، در این مود اثر را مشتق (اشتقاقی) یا ثانوی می نامند. بنابراین، اگر آثاری را که در نتیجه فعالیت ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده علوم انسانی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023